2011-03-31

Snabbt

Bloggar på bussen hem från jobbet väl hemma blir det att börja bära flyttlådor.

Frågan om vägföreningarna är svår då planritningarna är tagna för många år sedan, sen blir nya områden utan vägföreningstvång vilket retar de gamla, fullt förståeligt.

Inför KF i måndags hade jag starka samvetskval för jag tyckte inte att förslaget var bra nog.

Ända fram tills att Åke ändrade sig under mötet var jag osäker på hur jag skulle göra. Dels för att vägföreningarna måste få en indexhöjning, dels för att kostnaderna för hushållen är för saftiga.

Jag röstade för S förslaget för att vägföreningarna skulle få sin indexhöjning plus förändring. SD, V, MP, delar av KD, delar av FP röstade för enbart förändringen.

Dock tycker jag att argumentet vi ska gå sänkt skatt är fjantigt, då borde de som inte har barn få sänkt skatt för det osv... Då kan vi plocka bort hela välfärdssamhället direkt.

Och en sak till att vara negativ är enkelt men att se det positiva och behålla glimten i ögat ät svårt.

Kom i håg, alla vill skapa en bättre framtid för Bromölla på olika sätt. Och att tro att vissa enbart arbetar till sin egen fördel är felaktighet och dumdristighet.

Tack för mig,
Blir borta ett tag framöver, mycket med flytt osv. BlogBooster-The most productive way for mobile blogging. BlogBooster is a multi-service blog editor for iPhone, Android, WebOs and your desktop

2 kommentarer:

Edward sa...

SD, V, MP, delar av KD, delar av FP röstade för enbart förändringen.

Nej, de röstade för återremiss. Var du inte med och lyssnade?

Unknown sa...

Jag skriver min blogg för inte insatta, jag använder mig därför av enkel svenska. Vad innebär en återremiss i längden? Ett nytt förslag på förändring kanske?