2011-03-02

Beredeningen för Barn och Ungdom

Har äntligen fått sitt uppdrag, efter ett ändringsyrkande från mig som gick igenom på fullmäktige i måndags.

I går spenderade jag två timmar på kommunhuset med vårt tjänstemannastöd Joel. Vi skrev ut, planerade och bokade. Kallelsen och handlingarna fixade jag på kvällen efter fullmäktige. Men nu är alltså utskicket på väg till de valda. Vi kommer ha mötet på fritidsgården Tunnan, ungdomarna på Tunnan ska ha möjlighet att komma med idéer genom fritidsledarna, möjligt bjuder vi in någon ungdomar också. Vidare kommer Torsten, Fritidschef tror jag hans titel är och ordförande i Ungdomsrådet närvara.

Ska bli riktigt roligt, hoppas alla valda är taggade och har många bra idéer, handlingarna är lagda väldigt lösa så att alla känner att taket är högt och alla har möjlighet med sina synpunkter.

Skriver mer efter mötet den 15/3.
Förresten har även kommunens hemsida uppdaterats och vår beredning har fått sin egna flik, super kul.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Förlåt en enkel fråga till beredningen...men MÖJLIGEN bjuda in ungdomar???? Är det inte för dom ni har blivit tillsatta att göra denna utredning? Om dom ska få en chans att ge sina förslag och synpunkter måste man väl ändå föra en dialog med dom direkt,inte deras ledare???
Har jag fel?

Edward sa...

"möjligt bjuder vi in någon ungdomar"

Jag måste ha missförstått vad du skrev: menade du att ungdomarna - de som kommer att påverkas av dina beslut - kanske får vara med?

Du är medveten om att ditt beteende påminner precis om beteendet som Bunkern har? "Här bestämmer vi och de besluten vi tar, utan folkets inblandning, påverkar ändå inte oss så det är skitsamma vad folket vill."

Och här kommer lite konstruktiv kritik: låt de som vill komma få komma. Ungdomar, föräldrar och frivilliga (sådana som inte tar betalt för sitt "ideella" arbete).

Varför exkludera folket, som vanligt? Är Bromölla för politikerna eller för folket?

Öppenhet kommer man rätt långt med, har jag hört. Fråga Bunkern.

Unknown sa...

Till första mötet har vi valt denna vägen eftersom vi ännu inte hunnit diskutera projektet sinsemellan.

Många som sitter i beredningen har ingen aning om vad som finns på fritidssidan i kommunen.