2011-03-04

Första steg

Eftersom det snabbt kom kommentarer på mitt kanske, så ska jag förklara detta.

Detta är ett första möte för beredningen, vi måste få en möjlighet att träffas och diskutera vårt tillvägagångssätt innan vi möter allmänheten, för när väl det är dags kan det vara bra om vi har någon specifik uppfattning om vart vi ska med detta projekt vilket håll det ska å emot. En punkt i diskussionen kommer vara hur knyter vi in allmänheten i projektet.

Anledningen till att jag skrev kanske är att det beror på hur mycket tid vi har, sen beror det på vad resten av presidiet tycker om förslaget, då jag inte tar såna beslut ensam, utan vi arbetar ihop. I det fall att vi tar in ungdomarna handlar det om medlemmar ur Tunnans verksamhetstråd som nappar upp förslag från besökarna där. Sen måste vi få in ungdomar som inte väljer att lägga sin tid där.

Och Edward jag tycker ditt förslag är toppen, dock tror jag det är lättare att knyta ungdomar till sig genom att man möter exempelvis de olika klass representativ som tar frågan med sig ner på klass nivå.

Att ungdomsrådets ordförande skulle vara chef för ungdomar har jag svårt att hålla med om. I Bromöllas fall tycker jag att ungdomsrådet tillför något genom att dom får 75.000 av KS och kan lägga rakt ner i ungdomsverksamheten, annars anser jag personligen att ungdomsråd är något kommuner skapar för att hålla ungdomar på avstånd från kommunstyrelsen, ska inte säga att det alltid är så men i många fall.
Får även passa på att be om ursäkt till Joel, då han arbetar med ungdomsrådet också.

Precis som jag skrev i kommentaren, är många nya av oss förtroendevalda dom har inte fått äran att se Fritidsgården, höra talas om deras verksamhet, inte heller hört Torsten beskriva resterande verksamheten. Därför behövs ett grundläggande möte där vi får information om vad som finns i kommunen, ett möte där vi kan titta över hur vi på bästa sätt låter så många som möjligt komma in i processen.

Och självklart passade jag själv på att diskutera detta med några av ungdomarna i går när jag var på verksamhetsbesök.

Inga kommentarer: