2011-02-03

Då ska vi se

Vi har ett styck Iföstrandprojekt att diskutera tror jag bestämt.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Framförallt vill jag dra en liknelse till ett styck Arena, stora dyra projekt skapar debatt och vore det inte så vore det konstigt.

Hur vidare Iföstrand skall byggas eller inte? Jag kände viss kritik gentemot det när jag hörde att Ifö ställde sig negativ utifall dom behöver expandera. Annars ställer jag mig ytterst positiv, det är trots allt min generation som kommer få betala kalaset. Självklart skall projektet vara finansierade till störst möjliga mån av annan än kommunen själv. Dock kommer kommunen få gå in när det gäller infrastruktur.

Vidare har vi den här idrottsanläggningen som skall ligga mellan bostadsområdena och Ifö som en barriär. Jag kan tycka att den kostar för mycket och att behovet ännu inte är utrett ordentligt, men jag stället mig absolut inte emot det hela.

Bromölla behöver skapa nya attraktiva bostadsområden som får kommuninvånarna att vilja stanna och som också kan locka hit nya kommuninvånare.

Inga kommentarer: