2010-10-21

Lite fler reflektioner kring valteknisk samverkan..

Det är viktigt att betona att samarbetet inte skall kosta något gällande sossiering utav frågorna vi skall driva. Jag gillar fortfarande sänkt skatt och mer frihet! Men som André Assarsson brukar säga "Frihet är inte gratis!" Men äntligen så får vi komma till tals och kan påverka vad som skall drivas i Bromölla. Att inte glömma kommer jag alltid ha öronen öppna för vad Bromöllaborna tycker. Precis som jag gick i val med: "Ett Bromölla för Bromöllaborna inte för politikerna" Kommer jag lyssna och bry mig om vad kommuninvånarna faktiskt tycker.

Att V+MP väljer att inte samarbeta med S, har jag egentligen enbart en kommentar till. Om ni vill ha många platser och fler mandat, får ni bli bättre på att övertyga människor om att er politik är rätt (Vilket den absolut inte är!) Ni kan inte förvänta er att ett annat parti skall släppa mandat dom fått från väljarna till er, inte hur många som helst. Det finns ju alltid ett förhandlingspann.

Artikeln från V+MP ang ovanstående.
Artikeln från presskonferens med Alliansen+S

Nu kör vi, dags för förändring.
15november 19.00 är mitt första KF-möte!

Inga kommentarer: